“Gaandeweg wordt het een natuurlijke benadering die je altijd in je achterzak hebt”

Factor C

Van buiten naar binnen

Factor C staat voor communicatief beleid maken. Plannen zó maken dat ze gaan over de mensen voor wie ze zijn bedoeld. Die aansluiten bij wat gebruikers nodig hebben of verwachten. Of die gemaakt zijn op básis van de inbreng van de omgeving. De essentie is om van buiten naar binnen te denken.

Factor C werkt met een vaste methodiek: van omgevingsanalyse naar kernboodschap naar plan. Door ermee te werken, krijg je de aanpak onder de knie. Daarna kun je hem op iedere situatie, klein of groot, loslaten. Gaandeweg wordt het een natuurlijke benadering die je altijd in je achterzak hebt. Factor C is essentieel voor beleidsmakers, maar zéker ook voor communicatieprofessionals die hun beleidscollega’s adviseren en begeleiden bij het maken van begrijpelijk beleid.

Mijn bijdrage

Factor C-trainingen van Vermeulen Communicatie zijn praktijkgericht en niet bedoeld om de theorie als zodanig over te dragen. Er is een actuele vraag en die pakken we op. Door een concrete (veranderings)vraag op te pakken, leer je vanzelf om de theorie toe te passen. Mijn bijdrage is resultaatgericht en levert direct bruikbaar materiaal op.

Terug naar expertise overzicht